}

SJUKLING

Igår hade jag, med förtoende till ordspråket bättre sent än aldrig, bestämt mig för att jag faktiskt skulle ta sprutan endå. Det var inte en speciellt smärtsam upplevelse utan jag var mest glad över att  slippa so;n och att jag skulle få en festis efter. Det pirrade bara lite i armen efter och jag tänkte att det här var egentligen inte så faligt som alla sa!
Nu ca 24 timmar senare så tar jag tillbaka det.

Efter skolan igår gick jag och petra och fikade med arvid på rutiga, det va mycket trevligt.
Jag tog kvart över sex bussen hem, men hem kom jag egenligen inte. För när jag klev av bussen stog mamma där och sa att vi skulle åka på 60 års kalas!
det var min kära barndomskompis som fyllde år.
jaa, det där kanske lät lite konstigt men när jag var liten hade jag lite äldre kompisar.
Så min barndomskompis fyllde 60, hon som jag spenderat så många dagar med som liten, lärt mig så mycket av och fått så många bra erfarenheter och lärdomar av.
Det vart en väldigt trevlig kväll med supergod mat och trevliga samtalsämnen.
I slutet av kvällen började jag få ont i armen och kände mig lite illamående så vi rundade av och åkte hem.
Jag somnade igår kväll liggandes på högersida med stora smärtor i min svullna besprutade vänsterarm.

jag vaknade mitt i natten och halsade i mig flera glas vatten för att jag var så varm.
Imorse väckte pappa mig runt 6 och frågade om jag skulle till skolan. Han kände på min panna och tog slutsatsen att det skulle jag inte. Jag kokade!
Jag tog mitt täcke och tre kuddar och släpade mig ner hit till soffan för att sedan återigen somna.
Jag vaknade runt 10 med huvudvärk, feber, och smärta i större delen av kroppen. Jag visste att jag var tvungen att få i mig något att äta men var inte sugen på någonting. 
Med support från petra kom jag på att jag kunde trycka i mig en toast, det går alltid.

Nu så sitter jag här i soffan och växlar mellan att titta på tv och prata med lite folk på datorn.
Det är väldigt mycket roligt folk som lagt upp bilder på bilddagboken så dem kommer/har inspekterats ett antal gånger.
Om det inte varit så att jag suttit där jag sitter(alltså vid tv;n) så hade ni fått någon bild här på bloggen också.
Men nu ska jag sova och titta på How i met your mother, eller scrubs ksk det blir.
Ni får hare bäst och ta för tusan inga sprutor!

ingen puss men ksk en liten kram
Ellen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0