}

Give me a buzz!

ÄNTLIGEN skriver jag med stora bokstäver och fet stil för jag tar mig i kragen och uppdaterar här på Geeks'N'Nerds! Känns som det var ett tag nu. Har ni saknat mig? Ja, visst! Självklart har ni det. (Ursäkta för mig självgodhet.)



Sen jag skrev sist har jag hunnit vara i huvudstaden. Onsdag till söndag förra veckan, då det var höstlov. Det shoppades, åts god mat och jag träffade också på Idolerna. Bodde på samma hotell som dom, så sprang på dom ibland. Orkar inte förklara så mycket nu, eftersom jag redan skrivit en del om Stockholm på min egna blogg.

Denna vecka började ganska segt. Var trött som en get efter att ha kommit hem runt halv ett på natten från Stockholm. Tåget strulade och det blev så att vi fick vänta på två bussar som skulle hämta oss istället. Ingen utav bussarna kom. Vi fick vänta i en timma på ett par andra bussar! Vilken tur att den lilla stationen var öppen, annars hade dom fått skjutsa ungefär 50 isblock på bussarna istället för endast människor.
Tisdagen gled förbi ganska snabbt. Var trött då också. Minns inte så mycket från den dagen. Var med Ellen och Erik efter skolan en stund, innan Ellen skulle på sin konfirmation. Vi sprang på Petra och Tess. Tillsammans gick vi till McDonalds för att Ellen och Tess skulle få i sig något innan den långa vandringen från Nickebo till... Någon stans.
Onsdagen (igår) hade vi det ganska lugnt på skolan med. Den roligaste lektionen var musiken som vi hade innan idrotten. Halva gruppen skulle spela trummor och den andra göra ett musik-kryss! Förra veckan var jag i den gruppen som gjorde krysset, så nu var det våran tur att spela trummor! Nemasproblemas för mig, men jag blir ledsen övet att mina klasskompisar inte vill spela när jag är med. "Du KAN ju spela trummor!!" säger dom. Jag känner mig nästan elak helt utan anledning. Ja, jag kan spela trummor något sådär, men jag har ju tränat? Om alla skulle träna trummor varje vecka, minst två gånger, så skulle alla kunna! Johannes, som går i min klass, brukar vara en lite negativ människa ibland. Han ser inte alltid saker från den ljusa sidan, utan tvärt om. Han var en utav dom som sa den där kommentaren. "Ja, men du är ju skit bra på tennis! Du tränar det ju hela tiden. Eller hur?" sa jag då tillbaka.
Efter skolan och en trumlektion drog jag och Ellen till badhuset och simmade en halvtimme. Man blir så lagomt trött och slut efter en halvtimma i vattnet! Innan vi gick in i duschen sprang vi upp för trappan mot rutschkanan, drog upp badkläderna till string och åkte fort som bara fan ut i den ljusblåa, sjukt roliga, blöta, stora vattenrutschkana!
Sen inne i duschen började vi prata lite om killar, känslor och ja, ni vet sånt som tjejkompisar pratar om! Vi kom på en jättebra metafor för killar, vi sa ungefär:

Killen kan liknas vid en tröja.
Den ser riktigt snygg ut där den hänger på galjen. Du bestämmer dig för att testa tröjan, men den sitter inte riktigt bra. Den ser OK ut på dig, men du är fortfarande osäker på om du vill köpa den. Vill du då köpa en tröja för dina pengar nu som du är osäker på om du kommer använda, eller ska du strunta i det?

Översättning:
Du har kollat in en kille som verkar vara intressant ("-Snygg på galjen") Du börjar prata med honom och ta kontakt. Han verkar vara lite intresserad av dig och ni blir kanske på G ("-Testa tröjan"). Du känner att någonting är fel och det känns inte så rätt dom du vill att det ska göra med en kille du gillar ("-Passar OK på dig"). Känner du att du vill lägga ner tid på honom mer och kanske få känslor eller ska du säga att du inte känner något speciellt?("-'Dina pengar' kan gämföras med 'tid')

(Jag tycker absolut att ni ska ta den där gämförelsen med en nypa salt och inte ta det så seriöst. Vi var urtrötta och vi började babbla om det där plus en massa andra gämförelser.)


Idag torsdag har jag skrivit ett NO-prov som gick sådär. Efter skolan drog jag upp på Estet och spelade med slagverks ensemblen. Vi ska samtidigt som vi spelar hålla på att skvätta med vatten i vattenskålar.. Jag kan säga det att det blev en massa skratt och blöta trumskinn! Vi ska ha konsert på Biblioteket den 23 januari! Vi ska dra igen de stora och vita gardinerna och sedan spela upp hela konsten där i realtid, häftigt va?? Tycker alla som kan ska komma och kolla.
Oj, hej&hå, nu blev det ett jäääääääättelångt inlägg. Hehe. Hoppas alla fans mår bra som FA-HAN iallafall.

KYSS OCH SMEK!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt inlägg! Du skriver skitbra. Fortsätt med det!

2009-11-06 @ 13:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0