}

och nu är det bara jag kvar...

Halli hallå!

sitter här med en tjock, oj förlåt, Välbyggd* katt i knät och ska snart ner och fortsätta med läxan.

iförrgår var det en konstig dag. Min syster flyttade nämligen till kiruna. Jag var grymt glad för hennes skull, men samtidigt var jag inte långt ifrån att börja gråta när hon satt där på bussen på väg mot ett nytt liv ca. 70 mil härifrån. Johanna, min syster, är en person jag ser upp till. Hon är den som jag lutar mig tillbaka på och pratar ut med, den som förstår och hjälper mig att göra rätt. Visst vi bråkar ibland och så, men jag kan inte förneka att jag älskar henne.
Jag tror att jag är rädd för att hon ska bli vuxen, hon fyller snart tjugo! 20 år är för mycket. 19 är okej, men när någon fyller tjugo år så är dem vuxna. haha, jag kan inte låta bli att skratta åt att hon egentligen kommer att fortsätta vara 12 livet ut och att jag bara oroar mig i onödan. Jag vet det, hon vet det, dem flesta som känner henne vet det, men klumpen i magen försvinner ändå inte.
Nu ska jag klara mig utan henne i 8 månader, haha, jag kommer att bli ett nervvrak!

aja, Johanna, om du smygläser min och lovisas blogg (vilket jag vet att du gör) så vill jag att du ska veta att din lillasyster är otoroligt stolt över dig och älskar dig.

Idag den 3 december hände det som jag under flera års tid längtat till, Min bror Carl Holmberg flyttade.
Vi är båda överens om hur skönt det är att slippa varandra, men...
..Nu ska jag säga något som jag aldrig trodde att jag skulle säga, det är nästan så att jag saknar honom lite.
jag vet inte varför och egentligen är saknaden rätt oförståelig, men den finns där.


Har katterna iallafall och jag tvivlar på att dem kommer lämna mig.
nu måste jag fortsätta med läxan, har massor med prov framöver!

baibai
Ellen

Kommentarer
Postat av: elsa

What? Alla bara lämnar dig ju! :( Du kanske saknar att ha nån att kivas med? Fan vad tiden går fort och nu är du helt själv :S Fan va weird...

2009-12-03 @ 23:48:40
URL: http://elsaphilis.blogg.se/
Postat av: INTE ÅSE

Jag kommer och hämtar dig med cykeln sen? okbra??

2009-12-04 @ 08:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0